torsdag 1. juli 2010

Silver og Samsung-prisen i SIMagine


Det var fantastisk å bli utnevnt til en av vinnerne av SIMagine konkurransen, så jeg gledet meg stort til å dra til Roma for å motta prisen. Tirsdag forlot Nils og jeg Bergens regn og tåke og satte kursen for Roma’s sol og varme. Kvelden tilbrakte vi ved bassengbaren - jobbende med engelsk versjon av hjemmesiden vår. Deilig var det uansett, og med VM på TV'n i bakgrunnen var Nils så glad som han kunne få blitt!

Onsdagen bestod av mange spennede foredrag og seminarer fra ledende aktører innen mobil bransjen, og da selvfølgelig mye rundt Sim-kort og applikasjoner. Vi hadde også sjansen til å knytte viktige kontakter med mange spennende selskaper og demonstrere Bipper’s løsning til stor interesse for de andre deltagerne. Vi traff definitivt en del sentrale mennesker vi skal holde kontakten med videre.... Noen nordmenn dukket jo også opp blant deltagerne der nede!

Etter en innholdsrik dag var det klart for prisuttdeling hvor Bipper stakk av med Samsung prisen og sølv i klassen for start-up selskaper, noe som var veldig, veldig moro!! Det at vi nå har vunnet 2 store prestisjefylte internasjonale priser (Mobile Premier Award vant vi jo under Mobile World Congress i Barcelona) i løpet av 6 måneder er helt fantastisk.  

Vinen som ble servert under vinsmakingen i hagen ble da ekstra god, og kombinasjonen av nydelige italiensk viner og spennende mennesker under den varme Roma solen var særdeles vellykket og hyggelig. 

Nils og Olav (som hadde kommet ned samme morgen) dro så videre ut med resten av SIMagine vinnerne til middag og for å oppleve den flotte byen. Jeg vet man ikke skal hvile på laurbærene, men jeg hadde behov for søvn etter mange lange netter med jobbing og benyttet annledningen til akkurat det…

0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.