fredag 16. juli 2010

Snart kommer ny hjemmeside


Og i hele går og natt til i dag satt jeg og Olav på kontoret og planla hver eneste link. Ganske spennende egentlig, selv om vi til slutt var så overtrøtte at vi knakk sammen i latter av de underligste ting.

Å planlegge den nye hjemmesiden til Bipper er ikke så lett. De vi har hatt så langt er det i all hovedsak jeg som har laget på iWeb. Jeg elsker Mac og de fantastisk enkle verktøyene Apple har utviklet. Programpakken deres gjør at alle som en vil klare å designe både lekre presentasjoner, fine hjemmesider og hyggelige filmer. Problemstillingen for dokumenter er at kompatibiliteten med Microsoft ikke alltid er den beste (det kan for øvrig like gjerne være Gate & co sin feil), men problemet til iWeb er at (1) sidene blir utrolig trege, og (2) det er ikke mulig å optimalisere dem for søkemotorer og Google Analytics. Og dette er absolutt MUST HAVES for en bedrift, og spesielt en oppstartsbedrift.

Derfor må profesjonelle designere og programmerere inn, og jeg må gi litt slipp (hjelp!). Men spennende er det! Jeg har kikket masse på hjemmesider jeg liker, og hjemmesider jeg ikke liker. For meg er det viktig at Bipper fremstår på web på samme måten som vi er i virkeligheten – en foreldreskapt bedrift som brenner for det vi jobber med og for samfunnet. Det verste jeg kan ende opp med er en hjemmeside og en profil som gjør at vi fremstår som en bank. Denne trøtte, typisk blå profilen som veldig businessorienterte selskaper har. Passer godt for dem, men ikke for Bipper!

Bipper handler om trygghet og glede. Om å engasjere seg og drømme. Om å være tilstede der det er viktig! For meg er minnet om å løpe barbeint i gresset som barn og føle meg helt fri, trygg og lykkelig et av de beste minnene jeg har. Og denne følelsen ønsker jeg at alle barn skal få!


0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.