tirsdag 27. juli 2010

Innspillingsdag


Jippi!

Nå er de første reklamefilmene ferdig innspilt. Filmene skal brukes på web, og jeg tror det blir noen fine snutter om historien bak Bipper, barn og mobil, hva Bipper er og en film som viser hvordan Bipper fungerer. Jeg gleder meg til filmene er ferdig redigert og jeg får se det endelige resultatet. Det vil si - jeg gleder meg til at filmene er klare. Jeg gleder meg en god del mindre til å se meg selv på film...

Det er noe med det der å se og høre seg selv. Den stemmen jeg tror jeg har er definitivt ikke den samme som den stemmen jeg hører av meg selv på lydopptak. Rart det er egentlig. Og selv om andre kan komme å si at "å så flink du var", så er det eneste jeg selv klarer å se etter er de feilene jeg gjør. Faktisk så er jeg så lite glad i å se meg selv på film at jeg aller helst ungår det. Leeenge!

Høsten 1999 var jeg initiativtaker til en bok som ble gitt ut i Norge. Den het "Har du 2 sekunder?" og samlet personlige beretninger fra barn og unge over hele verden der de skrev om sine liv og tanker om fremtiden. Sammen med de unge skrev profilerte personer som Dronning Noor av Jordan, Anita Roddick, Dalai Lama og Arne Næss om hvordan de så på verden. Et prosjekt jeg er veldig stolt over å ha fått gjennomført. 

Grunnen til at jeg kommer på dette prosjektet akkurat nå er den videoen jeg har liggende i skapet hjemme og enda ikke har sett. Anne Grossvold (Redaksjon 21 på NRK) inviterte meg i studio for å snakke om prosjektet, og programmet varte en hel time. Helt siden Oktober 1999 har det ligget i skapet hjemme - urørt! Lurer på når jeg tørr å sette meg ned i sofaen for å se på filmen? Og da må jeg jo samtidig lure på når jeg tørr se på de opptakene som er gjort i dag...
Er det bare jeg som har det slik?

 Og så - helt til slutt - må jeg få skryte av to fantastiske mennesker. Ole Andre Sivertsen (som dere sikkert kjenner fra bl.a. Newton. En fantastisk programleder, men som nå befant seg BAK kamera) og hans kone Marte (en ildsjel som har tent enda flere branner i meg). Disse to gjorde en lang innspillingsdag så lett som den kunne bli, og fikk meg til å gløde enda mer.


0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.