mandag 19. juli 2010

Litt mer om Norwegian ...


Etter noen få timer med søvn satte jeg og gjengen snuten mot Flesland og Oslo. Norwegian flybillettene hadde vi boooket om, og koffertene var pakket. Ungene og jeg ble sluppet av foran inngangsdøren slik at vi kunne sjekke inn, mens far i huset fikk parkert bilen borte på langtidsparkeringen.

Jeg fikk sjekket inn på Norwegian automatene slik jeg pleier å gjøre minst et par ganger per uke, og beveget meg mot skranken med den ferdig merkede kofferten som skulle sendes. Men tror du at jeg fikk sendt kofferten selv? Nei da! Norwegian har et fullstendig tåpelig system som gjør at bagasje automatisk registreres på passasjeren i følget som står først i alfabetet. Jeg heter Silje Vallestad. Min mann heter Alf-Erik Berle. Og med andre ord var det Alf-Erik Berle som var registrert som bagasjesender, og ikke jeg – selv om alle billettene var bestilt på min Norwegian profil og betalt av meg. Hva er dette for noe tull? Så kofferten fikk vi ikke sendt før min mann hadde kommet seg tilbake fra parkeringen og vise frem bevis på at han var seg. Jeg spurte fint om personalet i skranken kanskje kunne gi tilbakemelding til Norwegian sentralt om at dette var et dårlig og lite gjennomtenkt system, men det var visst veldig vanskelig å gjøre.

For å understreke problemstillingen forsøkte jeg meg med å argumentere med at businessreisende vil oppleve et slikt system som veldig problematisk siden de ikke nødvendigvis ankommer flyplassen samtidig, men businessreisende bestiller ikke billetter sammen ble jeg fortalt. Hmmmm….. Det gjør vi ganske ofte i Bipper (om enn sjelden med baggasje som må sjekkes inn), og slike ting som dette gjør at SAS stadig kommer høyere opp på min liste!

0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.