lørdag 31. juli 2010

Fredelige Berledalen



Jeg er gift med en odelsgutt. Det er ikke noen stor gård det er snakk om, og ikke har den vært i særlig drift de senere årene heller, men den ligger i et fantastisk område i Bremanger med store marker rundt. Som den Florø-væringen jeg er (til tross for østlandsdialekten), så er jo dette mine hjemtrakter også, og det er lite som er bedre enn naturen her hjemme. Da sa jeg ikke et ord om været.... (ikke det beste denne helgen nei!).

Oppe i dalen har svigers hytte ved siden av det gamle sælet (som til en hver tid er under oppussing). Ikke av den nye moderne sorten med alt av fasiliteter, men av den fredelige sorten der du kan rømme bort fra hverdagens mas og kjas. Vann er (heldigvis) innlagt, men strøm er der ikke. Til min manns store fortvilelse har Svigers nå anskaffet seg et lite solcellepanel slik at ungene våre skal få høre radio og se barne-tv når de er på hytten. Slik var det ikke før, men det er merkelig hvordan tre småtroll klarer å få Besta og Besten med på hva som helst! Uten mobildekning (med mindre du går til en veldig bestemt plass nede ved vannet - som jeg forsøker å holde meg unna når jeg er der) er det nesten ikke mulig å få jobbet, men fantastiske muligheter til å hente seg inn igjen. Ingen får tak i meg, og søvn og familie står i fokus. Jeg trenger mer av det!!! 

Og ingen ting er bedre enn lykkelige barn som bader i iskaldt fjellvann, fisker bittesmå fjellørret som de spiser som det beste gormet måltid og fryder seg i naturen. Det kan ikke bli bedre!

Glade unger i lek med båter ...

... og traktor!

Min fantastiske mann - hjemme - der han trives aller best!

På vei ned fra fjellet . .

møtte vi denne gjengen!

0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.