søndag 24. januar 2010

Gratulerer med dagen August!


Min lille August fyller 6 år og skal begynne på skolen til høsten. Tiden går så fort!

For seks år siden kom August til verden. Da jeg fødte Oda tok det under en halvtime fra vi kom til sykehuset, med August gikk det enda raskere! Så deilig.

August skulle egentlig hete Alvin August, men Oda gråt da hun hørte det. Hun ble faktisk ordentlig lei seg. Hun ville at han skulle hete Ask, etter kjæresten i barnehagen. Jeg er også veldig glad i navnet Ask (navnet måtte begynne på A siden alle mennene i min manns familie starter med A), men Ask tilhørte på en måte den andre gutten, ikke min sønn. Men Oda fortsatte å være lei seg.

Etter to og en halv måned uten å ha et navn satte vi oss ned med vår 3,5 år gamle Oda og diskuterte hennes brors navn. Vi fortalte at hun kunne gi navn til lillebroren hennes, og hun fortalte hvilke navn hun likte. Så fulgte vi henne til barnehagen. Da hun kom hjem hadde hun funnet ut at han skulle hete August. Ikke Alvin August. Så vi gav han også mellomnavnet Severin, etter hans oldefar.

Og nå fyller lille August Severin 6 år. Gratulerer med dagen gutten min!
Min prins!

Han elsker å åpne presanger. Pokemon er best!

Alvin er ganske misfornøyd med at han ikke får 
noen presanger. Han skjønner ikke helt det med
bursdag enda..

0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.