torsdag 21. januar 2010

Lunsj med den amerikanske ambassadøren


Da jeg var i USA nylig  fikk jeg plutselig en invitasjon til lunsj hos den amerikanske ambassadøren i Norge, Mr. Barry White på mail. For en ære!

Lunsjen skulle starte klokken 12, og jeg møtte opp ti minutter tidligere uten å vite helt hva som ventet. Først var det bare meg og en annen dame, men flere og flere møtte opp. Mange jeg hadde sett på TV eller kjente ved navn, emn aldri snakket med. Endelig møtte et kjent fjes opp, Johan H. Andresen – en av Norges rikeste menn som jeg hadde sjarmert meg til et møte med et år tidligere (dagens businessråd: hvis du får en god og personlig dialog med sekretærer/assistenter er du godt på vei…) det eneste problemet var at ikke husket meg (hvordan er det mulig?!), noe jeg ertet han for.

Når det var min tur til å presentere meg var det som om han kom på hvem jeg er: trebarnsmoren, idealisten, kvinnen som ikke visste noe om teknologi, men som likevel ville starte et internasjonalt telekommunikasjonsselskap. Han ville ikke investere…

Lunsjen var veldig bra, og vi hadde noen interessante diskusjoner angående sosialt entreprenørskap. Jeg kom med en kommentar når det gjaldt at det var lite støtte til slike prosjekter i Norge – og folk klappet. Kanskje jeg kan overbevise Her Andresen til å investere i The HUB – det beste initiativet jeg vet om på dette område? Jeg skal prøve!

Og forresten, jeg fikk nettopp en mail fra Andresen der han sier: ”Jeg husker deg fortsatt. Hvor mye penger trenger du?”. Jeg liker denne mannen! :-) 
Ventende utenfor de høye gjerdene utenfor 
Barry Whites hus.

Det var ca 20 personer som deltok på lunsjen.
Tema var sosialt entreprenørskap - et tema
jeg har mye meninger om

Mr. White og Mr. Andresen ser fornøyde ut


0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.