onsdag 13. januar 2010

4 møter dagen, og 20 minutter sightseeing


San Francisco. Virker som en flott by som jeg gjerne vil besøke igjen, men med 4 møter om dagen har jeg ikke fått sett så mye. Men jeg liker det lille jeg har sett – og forretningsmessig har det vært bra!

Mandag morgen dro vi ned til Innovasjon Norges kontor og møtte Åse og Veslemøy for å gå over ukens planer. Noe som er bra med å bli koblet til dem er at de har et veldig stort kontaktnettverk, og de hadde arrangert møter med flere av dem i tillegg til noen selskaper/personer Nils hadde funnet.

Vi fant raskt ut at 4 møter per dag er maks av hva man kan klare – det tar tid å komme fra sted til sted og lett å kjøre seg bort. Heldigvis har Nils GPS på telefonen! Vi hadde mange bra møter, kom i kontakt med mange innflytelsesrik og inspirerende  folk -  både investorer og entreprenører som har bygget opp millionbedrifter.

Jeg er overrasket over hvor hjelpsomme og vennlige mange er. De er veldig profesjonelle, men samtidig avslappede og villige til å gi oss råd og deler gjerne noen av sine erfaringer når det gjelder å skaffe kapital til selskapet, møte de riktige menneskene og skaffe ressurser.

Vi opplevde å komme for sent til noen møter. Faktisk så måtte vi utsette et møte på veldig kort varsel siden det ene møte vi var på varte mye lenger enn forventet (et godt tegn!). Vi ble fortalt av en partner i et stort VC selskap at vi hadde 20 minutter på oss fordi han var nødt til å dra klokken 18. En time senere var vi fortsatt på møte med han, og hans kone hadde ringt han flere ganger fordi han var for sent hjemme til middag. :-) En annen investor hadde fortalt at han var veldig opptatt, og at vi maks fikk 20 minutter. Men møtet varte i 90 minutter!

Vi hadde altså en veldig tett tidsplan som resulterte i lange og slitsomme dager (men også veldig spennende!). Vi var sjeldent tilbake i SF før 8 tiden, og sovnet ofte i bilen på vei tilbake fra Silicon Valley (Olav hadde med seg sin egen oppblåsbare pute!) Vi fikk dessverre veldig liten tid til sightseeing, men siste kvelden bestemte vi oss for å kjøre over Golden Gate Bridge på vei tilbake. Batteriet på kameraet mitt gikk selvfølgelig, så dette har jeg ingen bilder av :-(

Nils og jeg hadde 30 minutter før taxien til frokostmøte på fredag morgen og all shoppingen ble gjort i en suvenirbutikk ved siden av hotellet. En veldig produktiv uke, men neste gang håper jeg at jeg kan se mer av byen!
Olav er klar for flere møter!

Mårten Mickos gav noen gode råd

Finnes det noe annet sted du ser sånne reklamer?!

Trikken går også rett utenfor hotellet!

0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.