tirsdag 5. januar 2010

Oppgradert til 1. klasse - ganske så deilig!


Dagen i dag startet utrolig dårlig. Jeg måtte dra hjemmefra grytidlig og fikk ikke engang sagt hade til barna mine. Da vi landet på Skiphol (Amsterdam) fikk vi beskjed om at flyet vårt var overbooket og at vi kanskje ikke kom med. Selv om vi har bestilt billettene for mange måneder siden.

Og vi måtte bli igjen på bakken! Tror aldri at jeg har vært så frustrert. Vi var på vei til Las Vegas for å møte Nils, og vi hadde ingen margin i forhold til å rekke arrangementet der borte. Men det virket som om mine entreprenørtårer fungerte. Jeg forklarte situasjonen: om finanskrisen, jobbing 24/7 og møtene vi måtte på dagen etter. Jeg ringte også et flyseskap hjemme i Norge, som kunne fortelle at nærmest alle flyene var fullbooket, men at det var to seter ledige på Business Class på flyet til Boston som skulle gå om noen timer. Han reserverte setene for oss, vi sa i fra til KLM - og vola - Olav og var oppgradert.

Dette er vår første gang på business class. Så gøy! Og en helt annerledes opplevelse enn å fly økonomi. Gooood benplass, smilende personer som serverer drinker, champagne og mat hele veien (og maten var utrolig bra!), hvite duker på bordet og et fantastisk underholdningssystem.

Setene kunne legges ned slik at det ble en seng dersom du ønsker deg en god natts søvn, men jeg satt oppe og nøt all luksusen. Siden jeg er en trebarnsmor er det sjeldent tid til å gå på kino for å se de nyeste filmene. Disneyfilmene får jeg sett, men ikke jentefilmene, prisvinnerne eller alle de andre som snakkes om. Men på denne flyturen så jeg tre! Mens jeg nøt god mat og drikke. Olav (som ikke har barn enda) så heller på tegnefilmene... Som Istid 3. 

Det komme ikke til å bli lett å gå tilbake til økonomiklasse nå... Istedenfor å føle seg kjempesliten etter en lang reise, er formen egentlig ganske bra!


Forrett

Min selvvalgte, siste snack før landing

Føles såååå deilig med mye benplass!

0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.