onsdag 4. august 2010

Sammen mot mål!


Bipperne tilbrakte hele dagen på Ekebergsletta for å heie på Karanba’s to lag som gjør en strålende innsats under Norway Cup.  Vi stilte opp med Bipper/ Karanba bannere og flagg i tillegg til haugevis av Karanba/Bipper/Tele2 drakter som ble revet bort av ivrige fans, gamle som unge. Til og med Bippers motstandere, deres foreldre og selv dommere (etter kampene…) sikret seg disse.

Det var kjempeartig å få møte alle spillerne og ta del i deres glede, ikke bare for å vinne, men for spillet og opplevelsen. Deres entusiasme er smittende og deres evne til og underholde imponerende. Det var også utrolig hyggelig å se Tommy igjen. Tommy  -  jeg beundrer virkelig ditt pågangsmot og din stå-på-vilje!!! Jeg vet så utrolig godt selv hva som kreves i idealisthverdagen. Man jobber døgnet rundt og har liten eller ingen lønn - men man opplever en enorm glede og inspirerende hverdag. På mange måter savner jeg dette i den businesshverdagen jeg nå har, men det å få ta del i Karanba-livet gir meg denne fantastiske følelsen igjen. Jeg skal gjøre det jeg kan for å hjelpe Karanba videre. Og det håper jeg at flere vil være med på!

Karanba er, for de som ikke kjenner historien, et intiativ som ble startet av Tommy Nilsen, en tidligere norsk profesjonell fotballspiller. En alvorlig kneskade satte en stopper for fotball karriereren og han bestemte seg for å sette kursen mot Brasil.

Her starter han Karanba da han ser det som en livsoppgave å gi noe fornuftig tilbake til fotballen som har gitt ham alt. Målet er å tilby fattige gutter i Rio’s favela som ikke gis en fremtid en mulighet for en og han finansierer tilbudet av egen lomme. Etterhvert knytter han til seg flere ressurser til å hjelpe ham realisere drømmen om et permanent senter hvor han kan trekke ungdommene ut av favelaen til skole og fotball. 

Bipper er veldige stolte av å være en del av dette flotte initiative og oppfordrer alle andre til å støtte dem.

0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.