fredag 23. april 2010

Hvor mye fra Innovasjon Norge?


En interessant dag i dag... Ekspertmøte med Innovasjon Norge gikk ganske bra tror jeg. Ingen endelige svar enda, men jeg har en god følelse!

Innovasjon Norge har fra begynnelsen av støttet Bipper. Det første start-up stipendet ble gitt oss i februar 2008, og så langt har vi mottatt omkring 3 millioner kroner. I stipend!  

I dag hadde vi vår siste evaluering for en IFU kontrakt (Industriell forsknings- og utviklingskontrakt), et støtteprogram der vi har søkt om omkring 7 millioner kroner. En enorm sum penger, som vi søker på grunnlag av avtaler vi har inngått, den ene med Motorola. Den andre er en hemmelighet som enda ikke kan avsløres...

Olav og jeg ankom styrerommet ved ti tiden i dag for å møte ekspertene, og nesten fem timer og en del tøffe spørsmål senere var vi ferdige. For det meste så de imponert ut, og representantene fra Innovasjon Norge fortalte at de aldri tidligere hadde opplevd at et IFU-prosjekt hadde nådd 1500 treff på Google på grunn av en IFU-avtale – før lansering! Jeg kan nesten ikke tro det selv heller…

Det eneste de uttrykte bekymring for var om vi kan vokse så fort markedet krever. Og jeg er enig! Det er dette som bekymrer meg også. For å vokse trenger vi folk, og for å ansette folk trenger vi penger. Mer penger før vi begynner å tjene penger. Finansieringsplanene er klare, og utsiktene er gode. Men man kan jo aldri være sikker...

La oss krysse fingrene for at vi mottar de 7 millionene!
Ekspertene og meg. De smilte mer på møte 
enn de gjør på bildet...




0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.