lørdag 17. april 2010

Roma på mandag?

Jeg elsker lørdager! Eneste dagen i uken hvor jeg er nesten sikker på at jeg er hjemme sammen med familien min. På mandag skal jeg egentlig til Roma for å delta på SIMposium’s SIMagine finale. Men på grunn av vulkanen ser dette dårlig ut...



Min mann er geolog, og han har i flere år fortalt meg om det kommende vulkanutbruddet på Island. At et voldsomt utbrudd allerede er på overtid, og om de tidligere utbruddene til både Katla og Hekla. Nå kan jo overtid i geologisammenheng være 100 år, men likevel…

Kanskje det faktisk er nå det skjer? Jeg har ikke hørt om Eyjafjallajökull før, men nå forårsaker denne visstnok kaos over hele Europa. I tillegg er det en mulighet for at Katla også kommer til å ha et utbrudd. Et stort! Sannsynligvis skjer det ikke akkurat nå, men 2 år har blitt nevnt.. Her er en artikkel jeg leste.

Når Eyjafjallajökull skaper så mye problemer som den gjør, tenk så mye Katla kommer til å skape! La oss håpe det roer seg veldig snart. Island har hatt noen tøffe år – først finanskrisen og nå dette. Og hvordan påvirker det planeten? Jeg må innrømme at jeg ikke har hatt tid til å finlese artiklene om hvordan dette påvirker miljøet, men jeg blir bekymret når jeg ser at en nabo plasserte en tom hvit bøtte utenfor huset sitt, og at den en time senere far fylt av små skarpe stener…

Akkurat nå nyter jeg bare å være hjemme med barna. Og hvis vulkanene vil det, bli denne tiden hjemme litt lenger enn planlagt…

Kommer jeg meg til Roma på mandag? Og hvis ikke, kommer SIMagine opp med annen måte for oss å presentere foran juryen? En videokonferanse på Skype kanskje? Jeg hadde vel håpet på å kunne dra hjem fra Roma med en ny prestisjetung pris i bagasjen..




Alvin og jeg leker oss med Photo Booth på min 
oransje Mac. Gøy!


0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.