onsdag 7. april 2010

Vi har signert storkontrakt med Motorola!


Jeg er så glad for at vi endelig kan fortelle dere at vi har inngått samarbeid med Motorola! Kontrakten er utrolig viktig for oss. Ikke bare økonomisk sett, men det betyr også at vi har et sikret et svært profesjonelt, globalt selskap med godt rykte som vår partner. 

For å være ærlig så kan jeg ikke tro det! For tre år siden var det bare idealistiske meg med en visjon om en trygghetsløsning for barns mobilbruk. For mindre enn to år siden sikret jeg mine første investorer. For et år siden slet vi med i det hele tatt og overleve. Nå har vi både vunnet en prestisjetung pris og signert en viktig avtale med et av verdens største selskapet. Jeg føler meg så liten og uerfaren midt oppi alt dette. Jeg er bare en trebarnsmor med en drøm og en god dose stahet som gjør at jeg aldri gir opp. På en eller annen måte har jeg klart å ta det fra ingenting til der vi er i dag, men jeg kan egentlig ikke forklare hvordan. Jeg har bare fulgt hjertet…

Avtalen med Motorola er utrolig viktig for oss. Jeg husker mitt første møte med Motorolas representanter. Fem menn i dress og den blonde trebarnsmoren fra Norge som håpet å gjøre drømmen sin om til virkelighet. De tok meg faktisk seriøst, og begynte med en gang å jobbe med det jeg trengte: et lite SIM-kort som fungerer slik at foreldre kan kontrollere hvordan mobiltelefonen bruker ut i fra en nettportal. Motorola har allerede hatt et lignende kort lansert i Kina til banktjenester, og fant ut at samme klient kunne bruker for Bipper.

Jeg har hatt et godt forhold med mine kontakter i Motorola i flere måneder, og da vi nærmet oss kontraktsignering ønsket jeg at vi skulle gjøre det i et personlig møte slik at jeg hadde bilder som kunne sendes ut til norsk presse. At lille Bipper fra Norge signerer en avtale med et multinasjonalt selskap burde jo være av interesse for pressen i Norge? Jeg ble fortalt at det ble tatt med en fotograf, men det som møtte meg overrasket veldig. I møterommet var det både PR rådgivere, en fotograf og en kameramann. Vi tok bilder og gjorde et videointervju, og Motorola informerte om at de planla en internasjonal pressemelding som ville inneholde både tekst, bilder og video. Det ble plutselig klart for meg at Bipper var godt kjent i hele Motorola systemet, ikke bare blant de jeg hadde jobbet med, men helt opp til toppsjefene. Jeg er både ydmyk, glad og utrolig stolt!

Se intervjuet Motorola gjorde med meg!


Etter seks måneder med tett samarbeid er 
kontrakten endelig signert. Lille Bipper og multinasjonale Motorola!

VP Navin Mehta og andre representanter fra Motorola tok 
Bipper med ut på middag i Barcelona. Nydelig sjømat og godt drikke!


0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.