fredag 16. april 2010

Tilbake der alt dette begynte...

For tre år siden vant jeg regionsfinalen i Venture Cup. Med pengene jeg vant startet jeg Bipper. I dag var jeg tilbake for å prøve og inspirerer årets finalister...

For tre år siden hadde jeg nettopp blitt ferdig med (min første) forretningsplan. Åtte måneder tidligere hadde min datter Oda startet på skolen. Fire måneder senere konkluderte jeg med at det var et stort behov for en trygghetsløsning for barns mobilbruk. Og enda en måned senere deltok jeg på Venture Cup. Jeg hadde svangerskapspermisjon da jeg leste om Venture Cup i en studentavis. Premien var 100 000 kroner, og jeg visste at jeg trengte penger hvis jeg skulle ha muligheten til å starte mitt eget selskap.

I midten av april (eller var det mai?) visste jeg at jeg hadde kommet til regionsfinalen med forretningsplanen som ble skrevet samtidig som jeg ammet og pusset opp vårt første hus, og jeg satt på utestedet Metro i Bergen og ventet spent på dommen sammen med noen venner. Jeg var så nervøs! Jeg var så spent! Men jeg ante virkelig ingenting om at den dagen ville ta meg dit jeg er i dag…

I dag ble jeg gitt den store æren av å holde tale på regionsfinalen i Venture Cup. Jeg er veldig ydmyk i forhold til det å være tilbake. Og litt nervøs faktisk. Det er vel fordi jeg kjenner igjen sommerfuglene i magen fra tre år tilbake… Det var veldig deilig å snakke om Bipper og min reise i noen minutter. Jeg ønsket å vise de som var til stede det er mulig!

Jeg startet denne reisen for tre år sien, og i april 2007 var Bipper bare meg og en forretningsplan. Jeg var ikke engang sikker på at det var mulig å utvikle den løsningen jeg hadde skapt i mitt eget hode. I dag har Bipper vokst til et selskap  med globale visjoner, og vi har nettopp signert en viktig avtale med Motorola. Jeg la også veldig vekt på at dette krever mye arbeid. MYE! Men hvis man vil det nok, så får man det til!
For tre år siden var det jeg som satt nervøs i salen og 
ventet på dommernes avgjørelse. I dag var det jeg som 
skulle jeg snakke om mine erfaringer!

Team Bipper elsker Innovasjon Norge, og jeg tror nok 
at de elsker oss også! Dette var faktisk første gang jeg 
møtte Rolf Sørlan (Ass. Dir.) , og det var gøy å skjønne at 
alle ansatte faktisk vet om Bipper. Det gir meg enda 
mer lyst til å bevise at dette blir en suksess!



0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.