lørdag 31. oktober 2009

Halloween - og bryllupsdag!


31. oktober er Halloween! Og min bryllupsdag... At disse dagene sammenfaller har rett og slett med Staten Norges regelverk som tilsier at du ikke skattes i skatteklasse 2 uten å være gift. Selv om du har barn.... Kan muligens ha endret seg nå, men slik var det ikke før.

For syv år siden var jeg student og mamma til en 2 åring, mens min mann var i jobb i Nordsjøen. Å være gift ville både innebære ca 50 000 kroner i lavere skatt per år samt langt enklere prosedyrer dersom en tragedie skulle skje (god forbid...).  Så vi besluttet en dag i oktober at vi skulle gifte oss, og når fristen for å skattes i skatteklasse 2 for inneværende år krevde at du giftet deg før 1. november, fikk vi kranglet oss inn på tinghuset på Halloween. Kun oss to, Oda og våre forlovere. Planen var en bryllupsfest senere, men det har liksom blitt med det.... Men nå er det 3 år til 10 års dagen, og det er jo en god anledning til en hyggelig fest (og gir oss nok tid til å planlegge....).
Vi er generelt ikke veldig gode til å markere bryllupsdagene våre, og i år var det enda dårligere. Min mann var på styresamling hele helgen, så det ble jeg, ungene og vår egen lille Halloween fest hjemme i stuen. Borettslaget vi bor i har erklært seg selv som Halloween fri sone (utrolig trist synes jeg), så vi krøp opp i sofaen med Halloween brus, hatter og snop og så en film.

0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.