onsdag 14. oktober 2009

Lille jeg - og Motorola!





I juni i år møtte jeg Motorola for første gang mens jeg var på besøk hos softwareutviklerne våre i Bulgaria. Lille Bipper med meg i spissen fikk da en unik sjanse til å treffe ledelsen i selskapet, og best av alt endte møtet med at Motorola tente på Bipper og ønsket å jobbe tett med oss! Nesten for godt til å være sant . . .


Nå er jeg og Olav (CTO i Bipper) nede i Bulgaria for kontraktsmøter med Motorola. Å jobbe sammen med et så stort selskap er en unik opplevelse. Der Bipper er et miniselskap der vi som er ansatt bærer alle hatter samtidig og sjonglerer alle baller som best vi kan, er Motorola et stort og profesjonelt maskineri. Vi jobber med en fantastisk flott og kompetent gjeng, som kontinuerlig har tilgang på alt av ressurser. Mens vi sitter og går igjennom kontrakten på 25 sider som alt er forberedt, er både legal department i UK og utviklerne i Kina kontinuerlig på tråden. Og i går fløy også sjefsutvikler for Motorola i USA inn. Sri er en virkelig senior innen softwareutvikling. Han var med på å utvikle Alta Vista, er foreleser ved Wang Institute og sitter nå i ledelsen for softwareutvikling i Motorola.


Det er uvirkelig og utrolig spennende å få jobbe sammen med slike personer og et slikt selskap! Av og til spør jeg meg selv om hva jeg egentlig har satt i gang... Dette holder på å bli så stort at jeg nesten blir sjelven . . . Men - stø kurs fremover!

Middag spiste vi på en fantastisk bulgarsk resturant. 
Utrolig deilig mat grillet i ovnen bak meg . . .

. . . og levende underholdning: 
Bulgarsk folkemusikk ga stor stemning

Living the brand!

Tidlig, tidlig en morgen på vei mot Sofia......

En suite på 50 m2 på et splitters nytt Best Western koneransehotell 
fikk vi for under 700 NOK per natt påwww.hotels.com. Et kupp!

Utsikt fra hotellrommet! Kan ikke klage . . .

Og frokosten var både sunn og god. 
Den hvite osten minner litt om Feta-ost, men er noe saltere. 
Helt himmelsk! Fast del av kostholdet i Sofia hver eneste gang. 
Og tro meg - Bulgarerne kan lage mat!





0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.