tirsdag 6. oktober 2009

Ambassadør for kvinnelige entreprenører


Eva fra Innovasjon Norge ringte meg for noen få uker siden og fortalte meg at jeg var nomitert som Europa ambassadør for kvinnelige gründere. Utrolig artig! EU har opprettet et program for å fronte kvinnelig entreprenørskap, og fra hvert deltagerland blir noen kvinnelige gründere valgt ut som ambassadører. 



Ambassadørene skal fronte både gründerskap og inspirere andre kvinner til å tørre å satse. Kjempespennende! For meg som elsker å holde foredrag om både Bipper og gründerlivet (jeg snakker rett fra levra - oftest mottatt av en god miks av latter, begeistring og oppmuntrende klapp på skuldra) ville dette være perfekt.

Da jeg fikk den endelige beskjeden om at jeg var valgt ut som ambassadør sammen med syv andre norske kvinner, jublet jeg! I dag er jeg i Stockholm for å møte alle de andre utvalgte gründerkvinnene og motta utmerkelsen av Kronprinsesse Victoria. Det vil si - en kvinne fra hvert land får overrakt diplomet av Kronprinsessen, og jeg var dessverre ikke så heldig at jeg vant den loddtrekningen. Men - jeg fikk med meg en fantastisk dag og fikk sitte på bordet ved siden av Victoria under Gala-middagen. Galaen fant sted i City Hall (samme sted som Nobelprisene deles ut), og dette er en venue som er utrolig spektakulær. Det glitrer i gull overalt, og underholdningen var førsteklasses.

Jeg gleder meg til å ta fatt på vervet, til å treffe alle de fantastiske gründerkvinnene igjen, og ikke minst til å gjøre mitt for å inspirere andre kvinner til å satse på eget selskap.

Bipper-vesken er selvsagt med!

Kronprinsesse Victoria deler ut utmerkelser


Fantastisk vakker underholdning!

Skål fra norsk og britisk ambassadør :-)


0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.