søndag 4. oktober 2009

Hjortejakt !




Vi prøver å dra på hjortejakt i Bremanger med min manns familie hvert år.  Jeg har selv vokst opp i en familie som verken har jaktet eller fisket (maten kommer fra matbutikken!), og det nære møtet med hvor maten faktisk kommer fra, var inntil for få år siden ukjent for meg. 
Å være med på jakt og slakting er spennende, men jeg føler meg enda ikke helt komfortabel når jeg hører skudd (jeg skyter ikke selv) og ser det døde dyret bli slaktet. Barna mine blir nok mer vant til dette enn meg, og det er jeg glad for. De er glade i naturen, i å fiske, leke med lammene om sommeren og skjønner at de samme dyrene skal på matbordet senere, og jakten gleder August seg til å bli med på neste år når han er 6 år.
Snart blir det hjortemiddag!    






0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.