søndag 6. juni 2010

Fjelltur med familien - og Nils


Nok en solfyllt dag i Bergen (kunne vært fler spør du meg), så vi bestemte oss for å gå opp til Ulriken. Jeg har faktisk aldri vært der, noe som egentlig er ganske flaut  siden jeg har vært ”bergenser” de siste 12 årene…

Vi fikk også med oss noen venner med barn, så det var en stor og fornøyd gjeng som la ut på tur. Dessverre gikk mine store planer om å bestige Ulriken i vask -  vi prioriterte heller en lang lunsj i solen, med nybrygget kaffe over primusen og god niste. Barna var veldig fornøyde, og noen tok faktisk årets første bad i det kalde vannet!

Nils hadde etter hvert ikke samvittighet til å bli sittende å se på alle som gikk mot toppen, og da han forsto at han ikke kom til å få med seg resten av oss tok han turen alene. Selvfølgelig med kamera så han kunne dokumentere at han nådde målet..
Nils poserer for sine amerikanske venner 
og familie. Bergen er topp!

Alvin og jeg. Enda ikke 4 år, men allerede 
flink til å gå i fjellet!

Marius lager kaffe til oss voksne. 
Kan livet bli bedre?!

Auguts (min mellomste) etter et bad. Vannet 
var kaaaldt, men han elsket det. Den eneste 
voksne som badet var Marius (min gamle nabo). 
Ser du han?

Nils på vei til Ulriken. Når du tårnet har du 
nådd toppen!

Nydelig utsikt fra restauranten på toppen 

Og en raskere og mer behagelig tur opp for de 
som er for slappet til å gå!



0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.