mandag 17. mai 2010

Nasjonaldagen


Ja, vi elsker dette landet ... En herlig dag for store og små!

Vi sto opp tidlig for å få på oss bunadene og rekke det første av dagens tre tog. Klokken 08:00 blir flagget heist og naboens band spiller. Min datter spiller fløyte og dette var hennes første 17. mai feiring som fløytist. Så viktig som korps er på 17. Mai var det ikke mye tid til overs for henne til å gjøre andre ting.

Det siste der gjelder for så vidt for oss foreldre også. Det er en viktig dag for å samle inn penger til korpset, så mens jeg nøt forkosten med barna gikk Alf til skolen for å selge pølser, brus, kaffe og is. I tradisjonens tro er det ingen begrensninger på barnas is- og pølsespising denne dagen – så salget gikk unna.

Etter toget gikk vi hjemover for lunsj og leker i nabolaget før vi igjen gikk tilbake til skolen for enda flere leker, is og pølser. Oda går i 4. klasse nå, noe som betyr at vi hadde ansvaret for å organisere aktiviteten på skolen i år. Mens jeg passet barne styrte Alf showet!
Mine nydelige barn i bunad; Oda, Alvin og August.

Mor og sønn!

Alf seller pølser, is og brus til fornøyde barn 
og foreldre tidlig om morgenen.



0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.