onsdag 31. mars 2010

Hotell anmeldelse: South Beach Riviera

Jeg hadde så høye forventninger til dette art deco hotellet. Jeg er veldig glad i interiør design, og jeg likte bildene på nett. Jeg kunne heller ikke vente med å komme til Miami, slappe av noen dager og prøve å roe nett ‘jobboholiker’-tendensene mine. Men på dette hotellet ble jeg faktisk mer og mer oppgitt over de fem dagene jeg var der.

Rommene (eller suittene) var veldig fine. Høy score der! Men de var så mørke at det nesten var umulig å oppholde seg på rommet. Hadde dette vært det eneste så hadde jeg nok ikke klaget. Hotellet har på en mate ikke definert seg selv: er det et hotell for unge som skal feste, eller et hotell av høyere klasse (noe det presenterer seg selv som) for business og familier? De fleste hoteller ville ha klart å være begge deler, men på  grunn av de tynne veggene her er det ikke mulig. Jeg fikk ikke sove før 3-tiden noen av nettene jeg bodde der på grunn av høy musikk eller prat fra rommene i min etasje, og da jeg gikk ned i resepsjonen for å klage (noe jeg aldri gjør!) fikk jeg til svar: ”Vi har ikke hatt noen klager fra andre, men jeg kan jo sjekke opp i det”. Jeg fikk følelsen av at det var jeg som var problemet (for tenåringene sin del var jeg absolutt det)..

Bassenget var lite, men fint. Hagen var også sjarmerende, men det var bare 4-5 timer sol der, altså ikke stedet hvis du ønsker å sole deg. Hotellet har verken restaurant eller bar, noe som ikke er påpekt på nettsiden deres. Jeg hadde aldri booket det hotellet hadde jeg visste at jeg ikke kunne få meg en sandwich eller et glass vin. Å ankomme ved midnatt etter en fem timer flytur uten å kunne få noe servert var utrolig skuffende og irriterende. Man kan visstnok bestille fra hotellet nede i gaten, men det var ikke noe resepsjonen sa tydelig i fra om. Istedenfor gav de meg en pizzameny og ba meg ringe for å få det levert. Og de hevder  å være et fire-stjerners hotell?! Jeg pleier aldri å spise noe fra minibaren (alltid så usunne alternativer, er du ikke enig?), men denne gangen måtte jeg. Jeg var så sulten!

Det må påpekes at hotellet serverer frokost i hagen -  god mat og en koselig servitør. Problemet kommer når det regner og hotellet ikke har noe annet sted man kan sette seg ned å spise. Jeg spiste så raskt jeg kunne under en paraply…

Oppsummering: kule rom, men altfor tynne vegger. Den dårligste servicen jeg har opplevd. Jeg kommer nok aldri bo her igjen, noe som er trist siden hotellet kunne vært sjarmerende. 
En lite og koselig bassengområde. Bare litt lite 
sol siden det er omringet av bygninger...

Gode senger burde gi en god natts søvn, men det hjelper lite
 når veggene er tynne og hotellet er fullt av ungdommer som vil feste.

Alle rom hadde kontorpullt. Perfekt for businessfolk som meg!

Ikke min stue, men alle var kult innredet.

0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.