lørdag 4. september 2010

Siv, Facebook og rasisme



Helt tilfeldig kom jeg over fanpagen til Siv Jensen på Facebook. Jeg er allerede fan av en del andre politikere fra ulike partier, og ble med en gang fan av Siv også. Synes det er helt strålende at politikere engasjerer seg i de kanalene der 'folket' er, og ikke minst gir det meg en fantastisk mulighet til å holde meg oppdatert om meninger og diskusjoner. Det er ikke så ofte jeg har tid til å se på nyhetene lengre for å si det slik.... Gründerlivet er noe altoppslukende!

Jeg synes også at Siv er en kul dame 
og en dame somsom jeg har respekt for. Er jeg enig i alle meningene hennes? Nei. Er jeg medlem i FrP? Nei. Er jeg enig i noe av det hun og FrP står for? Ja. På samme måte som jeg er enig med en del av alle partiene sin politikk, og rett og slett synes at det er ufattelig vanskelig å velge hvilket parti jeg skal stemme på av den grunn... Som politiker synes jeg Siv er strålende! Hun er helt enormt dyktig på talerstolen, hun snakker tydelig og hun er god i debatter. Hun snakker til folket. De forstår henne og hun vinner enormt på det. Jeg var på Høstkonferansen til Samfunnsøkonomene for noen år siden der topprepresentanter fra alle partiene var der og holdt innlegg. Siv var FrP's deltager, og den eneste som snakket til publikum - og ikke ned i manus - fra talerstolen. Om du er enig i meningene hennes eller ikke, spiller egentlig ingen rolle, men det er vanskelig å argumentere mot at Siv er dyktig!

En times lesing på pagen hennes på Facebook gjør meg derimot skuffet . . .
og egentlig ganske sjokkert. Ikke over hennes ytringer og meninger. Siv opptrår som ventet på Facebook hun, og med ventet mener jeg at hun har tydelige meninger og ytrer disse på en tydelig og klar måte. Jeg regagerer ikke på hennes meninger, men på måten hun har åpnet sin fanpage på, for på denne siden florerer det av hat og rasistiske meninger. Helt usensurert!
  • Alle medlemmer/fans kan kommentere på Siv sine innlegg
  • Alle medlemmer/fans kan også når som helst poste egne innlegg på siden
Det første punktet fungerer godt i de fleste tilfeller, men for Siv og FrP innebærer dette at siden tiltrekker de store mengder rasister som pøser på med ren drittkasting uten noen form for konstruktivitet i det hele tatt. Det er mange - meg inkludert - som ikke vil assosieres med FrP når slike utsagn fritt får profilere seg på FrP sine kanaler.


0 kommentarer:

Kort om meg

32 år. Lykkelig gift. Mamma til tre barn. Gründer av Bipper. Evig idealist. Alltid i brann. Stort sett lykkelig og full av energi.